Завршна приредба пројекта „Твоје знање мења све“
У среду, 13. јуна 2018. године, реализован је последњи у низу финалних корака овогодишњег успешног спровођења едукативног програма “Креативни рад са ученицима на превенцији злоупотребе психоактивних супстанци”. Тим поводом, у Основној школи “Милоје Васић” у београдском насељу Калуђерица, уприличен је колажни ђачки перформанс намењен школској и широј јавности, чији су актери били ученици школе–домаћина и њихови гости – ученици четвртог разреда Основне школе “Алекса Шантић”, такође из Калуђерице.
Ученици су приказали креативне продукте свог вишемесечног истраживачког рада на широк спектар тема које се односе на проблем злоупотребе психоактивних супстанци и болести зависности, у најширем смислу.
Све информације и сазнања у вези са овим озбиљним темама, ученици су прикупљали вођени својим наставницима, а затим су их тимски обликована у литерарне, ликовне, музичке и драмске форме правећи тако свеобухватан и надасве креативан и оригиналан приказ својих новостечених знања.
Ученици су та знања и кључне поруке публици презентовали маестралном глумом и сценским наступом кроз оригиналне скечеве, инспирисане школским животом, али и историјским мотивима, културолошким обрасцима и навикама нашег становништва када су у питању различити облици зависности. Ученици ОШ „Алекса Шантић“ су се за ову прилику опробали чак и у креирању кратке филмске форме, преузимајући, поред глумачких рола, и улоге редитеља, сниматеља и монтажера. У видео-клипу ових четвртака, на изузетно ефектан и сурово реалистичан начин, приказано је њихово, драматуршки обликовано, виђење проблема наркоманије и његових фаталних последица, што неминовно указује на неопходност правовременог и адекватног информисања деце и младих када је ова тема у питању.
Централни хол школе “Милоје Васић” представљао је и изложбени простор за едукативне ученичке плакате из обе школе, који су имали за циљ да прикажу сложеност и важност истраживачког процеса који представља један од кључних аспекта овог програма. Такође, током трајања приредбе, у позадини су пројектоване фотографије које су приказивале атмосферу са појединих радионица, што је на сликовит начин приказивало сву лепоту тимског рада, суптилно наглашавајући вишеструке користи које прозилазе из приступа који ученика активира и поставља у центар едукативног процеса.
Овом музичко-сценском перформансу присуствовали су бројни ученици школе, наставници и родитељи, као и координатори програма. Ово је била прилика да се ђацима и едукаторима уруче пригодна признања за допринос који су својим ангажовањем дали у суочавању са једним великим јавноздравственим проблемом, али уједно и као знак захвалности обема школама за одржавање вишегодишњег континуитета у спровођењу овог програма.
Текст је преузет са интернет презентације Градског завода за јавно здравље.