Школа по мери детета

 

Архиве
Превентивне активности за спречавање ширења инфекције
- Редовно прање руку, након употребе тоалета, пре и после одмора, пре и након узимања хране..
- Не додиривати очи, уста и нос неопраним рукама,
- Не размењивати храну и не користити исте чаше и флашице за воду,
- Употребљене папирне марамице и убрусе редовно одлагати у корпе за отпатке,
- Коришћење гелова за суво прање руку када није могуће опрати руке сапуном,
- Одложити прославе и дружења,
- Редовно одржавање личне хигијене.
ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА РОДИТЕЉЕ БУДУЋИХ ПРВАКА

Упис деце у први разред основне школе, који традиционално почиње 1. априла, ове године ће, због актуелне ситуације и ванредног стања, почети касније и одвијаће се по новој процедури у складу са дописом Министарства просвете, науке и технолошког развоја број: 610-00-00297/2020-07 од 30.03.2020. године.

У складу са наведеним, обавештавамо вас:

- У први разред основне школе, за школску 2020/2021. годину биће уписана деца рођена од 1.3.2013. године до 28.2.2014. године.

- Уместо уписа, родитељима и другим законски заступницима ће од 1. априла 2020. године бити омогућено да електронским путем искажу интересовање за упис детета у одређену основну школу преко Портала еУправа, на сајту euprava.gov.rs (Исказивање интересовања за упис у основну школу)

- Родитељима који су преко ове услуге исказали интересовање за упис деце у први разред у ОШ „Милоје Васић“, биће по дефинисању уписа од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја, електронском поштом послата нотификација о датуму уписа у школу.

- На Порталу еУправа по дефинисању датума уписа у основну школу, родитељима/другим законским заступницима биће доступна услуга еЗаказивање термина за упис и тестирање.

Напомена: Родитељи и други законски заступници који нису у могућности да електронским путем искажу интересовање за упис детета преко портала еУправа, имаће могућност да то учине телефонским путем

уторком и петком на бројеве телефона062/8038-108   и   062/8038-114

у временском периоду од 10,00 часова до 12,00 часова.

 директор школе, Небојша Трифић с.р.

Пред тобом је важан корак који ће утицати на твоју будућност, ако не на читав живот, онда барем на наредних неколико година.
Иако у данашње време први избор занимања и није више „избор за читав живот“, то је ипак значајан корак који битно утиче на будућност и може да трасира пут за будуће одлуке у вези са твојим образовањем или каријером.

Грешке у избору могуће је исправити, али тако можеш да изгубиш доста времена, пре него што се вратиш на прави колосек.
Сада си на узрасту када учиш најбрже и са најмање напора.
Најбоље је да сада утврдиш који је пут добар за тебе и да што боље искористиш своје склоности и способности.
Раду посвећујемо много времена, 35 или 40 година живота, 5 или 6 дана недељно, 8 сати дневно. Можда те то сада помало и плаши, па одлажеш размишљање о избору професије.
Помисли на то да рад може бити и извор задовољства.
Дошао је прави тренутак да почнеш да размишљаш о избору занимања.
Време које сада уложиш у процену својих интересовања, способности и других личних особина може да ти уштеди много времена и да ти омогући много више задовољства од учења и рада у времену које ће тек доћи.

Склоности и интересовања

Сигурно желиш да ти посао који ћеш једног дана обављати причињава задовољство или барем да те не чини незадовољним.
Један од важних предуслова за то јесте да радиш посао за који показујеш одређена интересовања и склоности.
Склоности и интересовања људи се веома разликују.
Некога више интересује рад са машинама и техником, некога рад на отвореном простору, некога стални контакти са људима; неко воли да ради самостално са бројкама и папирима…
Први корак који треба да предузмеш је да себе боље упознаш, да препознаш своја интересовања и склоности.
Вероватно и ти имаш одређене жеље где, с ким и чиме би волео или волела да радиш. Можда имаш и неки хоби?
Размисли и напиши на листу папира шта све волиш да радиш и шта ти причињава задовољство.
Узми у обзир, како омиљене садржаје у школи, тако и оно што највише волиш да радиш у слободно време (на пример: писање, читање, рачунање, сликање, певање, брига о животињама, мануелни рад итд.).

Способности

Као што се разликују по интересовањима, људи се веома разликују и по способностима.
Неко се одлично сналази са бројевима, неко се јасно и прецизно изражава, неко има смисла за технику…
Различите способности значајне су за обављање различитих послова.
Ни за кога се не може рећи да је способан за све!
Ипак, свако од нас је способан за већи број занимања.

Aли како знати за шта смо то способни?
Како да сагледамо своје способности и да их доведемо у везу са занимањима?

За почетак, размисли о себи.
Кад је у питању школа, вероватно можеш да закључиш да ти неки предмети иду боље него други, знаш да је у нечему било добрих резултата, а да је у нечему другом било тешкоћа.
Размотри и активности којима се бавиш ван школе, своје слободно време.
Присети се свега што радиш брзо, лако и тачно.
Размисли о својим способностима.
Свима који те добро познају можеш да поставиш питања:
Шта ми добро иде? Где постижем најбоље резултате?
Које су моје „слабије“ стране?
Свако има „јаке“ и „слабе“ стране. Кад спознаш своје, то је већ други корак на путу до правог избора.
У избор средње школе треба укључити и могућност запослења, односно добро се распитати за која занимања нас припремају одређене школе.
Не треба зауздавати своје идеале, али треба уважити и ситуацију на тржишту рада.

Најчешће грешке које правимо при избору средње школе:

  • Утицај родитеља и занимања којима се они баве
  • Избор школе за коју ученици процењују да је лака
  • Уписивање одређене школе због близине
  • Утицај другова који су изабрали школу
  • Избор популарне школе

Сваки почетак је тежак.
Због тога пред крај једне етапе живота треба добро размислити и одлучити којим је путем најбоље поћи. Права одлука уме и најтежи пут да учини лакшим.
На теби је ИЗБОР!

Print Friendly, PDF & Email