Посета Дарје Пикон Калуђерици

Дарја Пикон, директорка ОШ „Шеснаести децембар“ у Мојстрани и национални координатор UNESCO ASP мреже Републике Словеније, посетила је Београд и основне школе у Калуђерици „Милоје Васић“ и „Алекса Шантић“ ради успостављања сарадње у циљу подстицања међународног разумевања кроз изучавање историје и културе наших народа.

У пратњи директора Небојше Трифића прошетала је ходницима наше школе, посетила школску библиотеку, разговарала је са запосленима о различитим програмима рада са децом, присуствовала неким часовима млађих разреда и, судећи по њеном осмеху, била је задовољна оним што је видела и захвална на указаном гостопримству. Будући да је по струци учитељица, госпођа Пикон је показала заинтересованост за програм рада и начин реализације часа у млађим разредима, а Виолета Милић била је у прилици да јој представи комплексну методу учења српског језика у првом разреду.

Након посете школи „Милоје Васић“, у просторијама школе „Алекса Шантић“ директор Радивоје Миљић је отворио скуп на коме су присутни погледали презентације основних школа „Милоје Васић“, „Алекса Шантић“ и „Шеснаести децембар“. На скупу се повела отворена дискусија у оквиру које су се упоређивали стандарди, могућности и искуства у раду школа, као и достигнућа на међународном нивоу.

Дарја Пикон је као национални координатор UNESCO програма придружних школа у Републици Словенији представила основне циљеве тог програма, који обухвата више од 5000 школа из 154 државе. Улога придружних школа у овом пројекту је да представе образовни систем своје земље и да покажу спремност за иновације, експерименте и брзу примену новопонуђених садржаја.

Сарадња која је уговорена подразумева међусобне посете прво наставника, а потом и ученика наших школа Мојстрани, али и посету Мојстраничана нама.

Дарја Пикон је затворила скуп уверавајући нас да само најбоље школе у Словенији припадају мрежи придружних школа UNESCO ASP, јер пружају ширину образовања, стручност, успостављају високе стандарде у настави и представљају пример толеранције кроз хармоничан однос запослених у школи и ученика.