Настава у природи – Копаоник 2015.
Школа у природи, као посебан вид целодневно организованог васпитно – образовног рада школе, за ученике II-2, II-3, IV-1, IV-2 и IV-3 остварена је на Копаонику у период 24. новембра до 1. децембра 2015. године са смештајем у хотелу „Србрна лисица“.
У оквиру овог вида педагошке делатности, поред наставе, остварени су и остали видови ваннаставног рада ученика као што су разноврсне активности у слободном времену, самосталан рад ученика, физичко- рекреативне и спортске активности, друштвено- корисне и културно- забавне активности.
Целокупна организација и реализација програмских садржаја заснована је на непосредном посматрању, уочавању, доживљавању и практичним активностима које подстичу самосталност и стваралаштво ученика.
У реализацији ове наставе максимално су коришћене активне методе и облици рада.
Ученици су упознали природне лепоте ове наше планине и уживали на првом снегу.
Обишли су Марков камен, извор Самоковске реке, центар Копаоника, комплекс Конака и хотел „Ртањ“.
У одсуству скијаша за клискање користили су ски стазе.
Сазнали су које биљне и животињске врсте живе на Копаонику и због чега је проглашен за Национални парк, којим рудама је богат овај крај, како се некада живело и радило и по чему је он значајан данас. Поред изобиља нових информација које су научили, ученици су уживали и у слободном времену.
Највише времена проводили су на свежем ваздуху, у шетњи и играма на снегу. Такође, имали су организоване бројне активности у хотелу за које је била задужена рекреаторка Милка: дискотека, игре без граница, маскембал, такмичења у игрању, певању, цртању…На крају свако дете добило је заслужену диплому за оно за шта се највише залагало , што је научило и за шта је надарено.
Деци су све време биле организоване разне активности, тако да је целокупни боравак на планини био максимално и на најбољи начин искоришћен. После дивно проведених седам дана на планини, вратили смо се у школске клупе, нашим старим школским обавезама.
Поред образовног и забавног карактера овог вида наставе, непроцењив је васпитни утицај боравка у приди који се посебно огледа у:
- развијању правилног односа ученика према природи (биљкама и животињама),
- подстицању ученичког интересовања за посматрање, упознавање и доживљавање природе, биљног и животињског света,
- развијању стваралачких и истраживачких способности ученика, креативности и маште,
- развијању другарства, колективног начина живота и здравог такмичарског духа,
- неговању културе живота, рада и понашања у целодневној комуникацији ученика и учитеља као и њихово међусобно упознавање и зближавање.
Фото албум по данима можете прегледати на Facebook страници.