Школа по мери детета

 

Архиве
Превентивне активности за спречавање ширења инфекције

- Редовно прање руку, након употребе тоалета, пре и после одмора, пре и након узимања хране..

- Не додиривати очи, уста и нос неопраним рукама,

- Не размењивати храну и не користити исте чаше и флашице за воду,

- Употребљене папирне марамице и убрусе редовно одлагати у корпе за отпатке,

- Коришћење гелова за суво прање руку када није могуће опрати руке сапуном,

- Одложити прославе и дружења,

- Редовно одржавање личне хигијене.

Драги родитељи и колеге,

Ових дана, посебно од када је проглашено ванредно стање, суочавамо се са озбиљним изазовима који се постављају пред нас.

Страх, збуњеност и забринутост  представљају нормалну реакцију на стрес који преживљавамо. Верујте, сви су под стресом!

Стрес може да нам помогне да неке ситуације лакше превазиђемо – уколико не прерасте у панику. Када смо у паници не помажемо ни себи ни другима и често правимо грешке.

Потребно је да будемо свесни да живот не стаје, већ само мења свој облик. Тако и ми морамо да мењамо наше понашање и да се прилагођавамо.

У складу са тим ево неких савета који ће вам, надам се, олакшати живот и рад у овим измењеним условима.

  • Оснажите своје контакте!

Посветите се себи и другима. Помозите себи и својим укућанима. Разговарајте више, упознајте се са оним што сваког од вас мучи, поделите осећања, боље се упознајте.

Одржавајте комуникацију са широм породицом и пријатељима. Имате прилику да се упознате на један другачији начин.

  • Избегавајте „бомбардовање“ информацијама. Одредите кога и шта слушате, постоје особе којима верујете.
  • Нема потребе за журбом и јурњавом. Детаљан план не постоји, он се мења из дана у дан. Пратите ситуацију, организујте свој дан, помозите вашим ђацима да се снађу, посветите се и пословима у кући.
  • Радите на себи, због себе и због ваше деце, која јако добро виде и тумаче ваше понашање и препознају ваше емоције боље него што ви мислите.
  • Ограничења кретања која су пред нама, недостатак директних социјалних контаката са вршњацима и неизвесност, могу код деце изазвати интензивна осећања: љутњу, агресију или повлачење у себе. Будите ту за њих ! Разговарајте!

Код неке деце доћи ће до другачијег реаговања: испољиће  хумор, радозналост, активацију, пружање помоћи родитељима. Похвалите и подржите такво понашање, сарађујте!

  • Слушајте савете лекара. Најважније је ојачати лични имунитет, који евидентно помаже у борби против вируса. Није време за дијете! Објасните то својим тинејџерима.
  • Пред нама је и нови начин реализације наставе - учење на даљину. Преоптерећени су и наставници и ученици. Имајте разумевања једни за друге! Временом ће  захтеви који се постављају бити сведени на праву меру. Будите стрпљиви.

Уколико ипак мислите да не можете да функционишете на адекватан начин и сматрате да вам је потребна додатна  помоћ и подршка, контактирајте посебан национални телефон Министарства здравља за пружање  психосоцијалне помоћи:  0800 309 309 .

 

Срећно и здрави били !

Психолог школе, Бранка Милановић

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email