Школа по мери детета

 

Архиве

Када желимо да будемо толерантни и пуни разумевања, или опростимо некоме увреду и непажњу, често се водимо саветом: „Стави се на његово/њено место“. 

Када смо у недоумици како да поступимо или шта да изаберемо, питамо се: „Шта би мама/Новак Ђоковић урадили да су на мом месту?“
И када прекоревамо друга или другарицу за неприлично понашање, често можемо да чујемо: „Како би теби било да ти то неко каже/уради?“
Као посматрачи или учесници приредбе, утакмице, па и обичног часа, олако преузимамо на себе улогу судије и сматрамо како бисмо ми у улози организатора били бољи и успешнији. На утакмицама звиждимо судијама, зна се да „селектор нема појима“, учитељ је „безвезе“, наставник „ме не воли“ или „не зна да објашњава“, разредног старешину „баш брига за нас“, библиотекарка „никад није ту“, а и кад је ту „само заводи ред“. Све у свему – нико нема разумевања.
Пројекат „У туђим ципелама“, у оквиру кога ученици улазе у улогу наставника, стручних сарадника и руководства школе, остварује се директном сарадњом Парламента и запослених у школи. Циљ овог пројекта је да бар на један час осетимо проблеме и потребе једни других и да у наставку школовања побољшамо међусобни однос, а комуникацију уздигнемо на виши ниво.
Унапред се захваљујемо свима који су подржали нашу иницијативу уступивши нам свој час.

Тијана Вранић,
координатор рада Ученичког парламента

Филип Мрдак,
председник Ученичког парламента

Print Friendly, PDF & Email