Школа по мери детета

 

Архиве

НТЦ (Никола Тесла центар) радионице су осмишљене од стране аутора НТЦ програма,  др Ранка Рајовића и Уроша Петровића. Спроводе се у 15 држава Европе, а на територији Београда у пет основних школа.  Са радошћу делимо вест да је ОШ „Милоје Васић“ прва на општини и шеста у граду, чији ученици имају привилегију за овај вид образовања.  У организацији су НТЦ агенцијe и директора школе, води их сертификован предавач, професор разредне наставе и мастер библиотекарства и информатике, Неда Павловић, библиотекар школе.

Радионице се реализују  једном седмично у трајању од по два школска часа, први циклус их садржи осам и изводе се волонтерски (завршава исто када и настава у јуну). Овај циклус похађају ученици четвртог разреда, који су се најбоље показали на тестирању.

                                                   О НТЦ програму

DSCN7130

Радионица у нашој школи

(преузето са сајта www.ntcucenje.com, где можете наћи детаљне информације)

„Program obuhvata decu uzrasta od 3-12 godina. U početnim fazama života roditelji prave sitne i nesvesne greške. Skup ovih grešaka može da onemogući razvoj potencijala deteta. U predškolskom periodu, brzina i broj stvaranja veza (sinapsi) između nervnih ćelija je neuporedivo veća nego posle sedme godine. Dokazano je da intelektualne sposobnosti zavise od broja sinapsi, koje se intenzivno formiraju do pete (50%), sedme (75%) i dvanaeste godine (90%).

Po novijim istraživanjima, čak 50% sinapsi je formiarno pre četvrte godine. Iz ovoga možemo zaključiti da je rano detinjstvo najvažniji period u razvoju deteta.

NTC seminari su namenjeni učiteljima, vaspitačima i roditeljima. Na seminaru se obradjuju teme o razvoju sposobnosti za učenje, o značaju rane stimulacije za motoričke i kognitivne sposobnosti, praktične aktivnosti tokom kojih učesnici ovladavaju NTC tehnikama. Obuku izvodi stručni tim, kao i učitelji-vaspitači saradnici koji sprovode program najamanje dve godine.

NTC sistem učenja po fazama

I faza – Razvoj mozga

Unutar mozga se odigrava borba za dominaciju među neuronima, stvaraju se nove veze između aktivnih neurona i novi komandni putevi. Podstiče se razvoj važnih centara u mozgu, formira se čitava mreža novih puteva. Neaktivni neuroni i putevi se gube. U toj stimulaciji neurona je odgovor na pitanje hoće li dete dosegnuti svoje biološke potencijale ili ne. Moramo pronaći interakciju vrtića, škole, učenja kroz igru, učenja pomoću novih tehnologija, ali i nečeg što roditelji potpuno zaboravljaju – jednostavne dečije igre, kakva je bila uobičajena do 10-20 godina: trčanje, skakanje, preskakanje, provlačenje, penjanje… To je jako važno jer je osnovna karakteristika ljudi uspravan hod, koji nas je evolutivno razvijao. Svi delovi mozga su na taj način usklađeni, povezani, sinhronizovano rade. Ako dete puno vremena provodi u ležećem ili sedećem položaju, slabije stimuliše određene regije kore velikog mozga. Na taj način se stvaraju uslovi za kasniju pojavu pojedinih kognitivnih ispada.

II faza – Razvoj sposobnosti učenja

Reproduktivno učenje predstavlja sve veći problem za decu, jer je broj podataka koji se uči sve veći, a ovakav način učenja je najniži nivo učenja. Ovakav način učenja zahteva od deteta da nekoliko puta pročita lekciju, da je ponavlja nekoliko dana, a rezultat je da večinu “naučenog” zaboravi, a dešava se da i to što je naučeno ne može da poveže. Ovakav način rada je i zamoran, jer se dešava da učenik čita neku lekciju ili lektiru, a u jednom momentu ni ne zna šta je pročitao pa mora da se vraća nazad. Ili učenik/student mora da odgovara za ocenu dobro “naučenu” lekciju, a desi se da na postavljeno pitanje kaže da zna, ali ne može da se seti, pa čak i govori na kojoj stranici se nalazi tekst, u kom pasusu…ali nažalost teksta nigde nema. U NTC programu se uči nizom tehnika, kako naučiti gradivo na jedan drugačiji, interesantniji način koji više liči na igru. Moramo pomoći deci da školu shvate kao vid zabave, jer učenje je igra.

III faza – Razvoj funkcionalnog znanja

Od 10 najtraženijih zanimanja danas, čak 6 nije postojalo pre 8 godina, što znači da mi spremamo decu za zanimanja koja još ne postoje. Očigledno da cilj obrazovanja mora da bude razvoj funkcionalnog znanja i sposobnost povezivanja. Ovaj deo NTC programa razvija sposobnost razmišljanja i povezivanja kroz rešavanje (konvergentno mišljenje) i sastavljanje (divergentno mišljenje) zagonetnih priča i pitanja.

NTC:M

Svako od nas je menadžer svog vremena i svojih obaveza. Kako u životu, tako i na poslovnom planu potrebno je da savladamo svakodnevne obaveze kojih je sve više. NTC:M predstavlja napredan sistem obuke i treninga menadžera sa ciljem podizanja njihovih stručnih i kreativnih sposobnosti. To je put ka dostizanju njihove vrhunske forme kao pretpostavke vrhunskih rezultata. Baziran na savremenim naučnim dostignućima i uspehu NTC SISTEMA ZA RAZVOJ DAROVITOSTI (koji se pod okriljem Ministarstva obrazovanja, Mense i UNICEF-a sprovodi u 16 zemalja) ovaj program ciljano povećava umne sposobnosti menadžera kako bi sa manje napora, brže i kvalitetnije odgovarali na izazove sa kojima se svakodnevno susreću u svom poslu. Štaviše, u skladu sa sve skromnijim vremenskim resursima koji menadžerima stoje na raspolaganju, on uključuje i tehnike čijom upotrebom se postojanost i detaljnost pamćenja mnogostruko povećava, što usvajanje znanja i njegovu upotrebu čini daleko efikasnijim. Više o NTC:M programu možete pogledati na internet stranici: http://www.ntcmlearning.com/

NTC školice

“NTC školice” je komercijalni deo programa za učenike, a odvija se u okviru obrazovnih institucija (Regionalni centar za stručno usavršavanje) u sledećim gradovima: Čačak, Niš, Šabac, Novi Sad, Beograd i Subotica, a planirano je da isti program pokrenemo u toku 2014/2015 godine u Kragujevcu, Užicu, Somboru, Kikindi i Zrenjaninu.

NTC seminari

NTC seminari su namenjeni učiteljima, vaspitačima i roditeljima. Na seminaru se obradjuju teme o razvoju sposobnosti za učenje, o značaju rane stimulacije za motoričke i kognitivne sposobnosti, praktične aktivnosti tokom kojih učesnici ovladavaju NTC tehnikama. Obuku izvodi stručni tim kao i učitelji-vaspitači saradnici koji sprovode program najamanje dve godine“.

 

Print Friendly, PDF & Email